Nauczyciel plastyki

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 22:04, 10 sty 2024 autorstwa Azoniasty (dyskusja • edycje) (Poprawa części punktów.)

Nauczyciel plastyki – osoba, której zadaniem jest urozmaicenie godziny lekcyjnej poprzez ukazanie piękna sztuki oraz inspirowanie uczniów do tworzenia własnych dzieł narzekanie, że uczniowie po raz kolejny zapomnieli wziąć ze sobą farb, kubków i papieru rysunkowego. Nauczycielem plastyki jest najczęściej kobieta w średnim wieku, której młodzieńczym marzeniem było dostać się na Akademię Sztuk Pięknych i stać się drugą Magdaleną Abakanowicz. Los jednak chciał, że musiała wybrać między bezrobociem a etatem w szkole.

Typy nauczycieli

  • Nauczyciel teoretyczny – najpopularniejszy typ nauczyciela. Nauczyciel teoretyczny jest tak naprawdę nauczycielem matematyki, który dorabia sobie do marnej pensji. Nie umie narysować prostej linii na tablicy bez pomocy linijki. Brak doświadczenia nadrabia ciągłymi kartkówkami z teorii sztuki. Rzadko każe tworzyć prace, a jeśli na takie się zdecyduje to są to ćwiczenia z podręcznika. Oceny najczęściej zaniża, by okazać swą wyższość nad uczniami.
  • Nauczyciel praktyczny – by zmotywować uczniów do tworzenia wymyśla coraz to innowacyjne zadania, do których wymagany jest sprzęt, którego nie znajdziesz w okolicznym papierniczym. Lubuje się w zadaniach domowych.
  • Nauczycielka z pasji – buja w obłokach jak Alutka z Rodziny zastępczej. Może być zarówno starą panną lub też uśmiechniętą czterdziestolatką, która za Tokarczuk zapuściła dredy. Nieważne, czy praca inspiruje się największym dziełem Piera Manzoniego lub Mona Lisą Leonarda da Vinci i tak oceni je w zależności od twojej płci.
  • Komunista – zgodnie z zasadą, że wszystkim równo, ten wystawia czwórki lub piątki wszystkim. Schody zaczynają się wtedy, gdy masz większe ambicje.
  • Naiwny – lubiany typ nauczyciela. Gdy widzi obraz namalowany rozcieńczonymi farbami to twierdzi, że to impresja. Jeśli widzi na obrazie same kostki to twierdzi, że to kubizm. Przyznaje szóstkę uczniowi, który namaluje żółtą plamę pośrodku niczego, która ma symbolizować głodujących Somalijczyków olanych przez bogaty Zachód.
  • Łowca talentów – zazwyczaj na początku swojej pracy upatruje sobie ofiarę, w której widzi przyszłego artystę. Zależnie od usposobienia, może upodobnić się do typu naiwnego lub wymagać od ucznia więcej. Zawsze ukarze twoje działo na forum, pochwali lub zgani. W pierwszym przypadku zawiesi w gablocie i nakaże innym cię naśladować. Zamiast po prostu wydać ocenę zacznie tworzyć niespotykane epitety do opisania twych prac typu odważna kreska, suche ciepło lub horrendalny kontur. Średnio lubiany.
  • Uczciwy – ekstremalnie rzadki przypadek. Jego ekspertyzy są trafne, zaś oceny wystawiane proporcjonalnie do wysiłku, pomysłu oraz talentu. Nienawidzi podlizywania się. Zazwyczaj w końcowej klasie podwyższa oceny, by uczniowie mieli większą szansę na wyróżnienie. Rozumie, że jego przedmiot nie jest najważniejszy, a do uczniów odnosi się ciepło.
  • Fanatyk – twierdzi, że jego przedmiot jest najważniejszy. Połączenie najgorszych cech nauczyciela teoretycznego i praktycznego, zmiksowane z czystą złośliwością.

Pozostałe informacje

  • Często uczy również innego przedmiotu.
  • Często dorabia w innych szkołach.
  • W okolicach Bożego Narodzenia nakazuje uczniom robić kartki świąteczne lub bombki, by potem sprzedawać je na kiermaszu świątecznym. Środki przeznacza na kupno prezentów dla swoich dzieci.

Wymagania dotyczące uczniów

Szczególnie Fanatycy, lubią wymagać od uczniów wielu nieprzydatnych oraz niemożliwych do zdobycia rzeczy, takich jak np. runo leśne czy kawałki papieru 1mm x 1mm. Przykładowe teksty nauczyciela:

  • Proszę na następną lekcję przynieść ziarenka ryżu pocięte na pół, będziemy z nich robić makietę.
  • Gdy nie ma śniegu: Proszę na następną lekcje przynieść blok stukartkowy, będziemy z niego gnieść kulki aż do końca lekcji
  • Kolor fioletowy nie tylko w naturze: Proszę przynieść kubek, wodę i rurkę, będziemy dmuchać tak długo aż nie zrobimy się fioletowi
  • Ćwiczenia manualne: Proszę przynieść na kolejną lekcję konfetti, będziemy ciąć je na mniejsze kawałki
  • Proszę na następną lekcje przynieść żelazko, będziemy go używać do rozprasowywania pogiętych wczesniej kartek
  • Proszę przynieść na następną lekcje plastelinę, a nie modelinę, kto przyniesie modelinę, dostaje pałę.
  • Na następną lekcje proszę przynieść runo leśne, będziemy robic żywe słoiki, po czym będziemy kisić w nich ogórki (Runo leśne jest dostępne w action, jeśli nie będzie w sklepie proszę zaopatrzyc się w czołówkę (jest w castoramie) i marsz o zmierzchu do lasu (Morawiecki otworzył)
  • Na następną lekcje proszę przynieść tarkę, będziemy robić ogórkową.
  • Prosze na następną lekcje przynieść mase papierową, bedziemy z niej robic odlew rąk po tym jak się starły na tarce(będziemy uzupelniac braki)
  • Prosze przynieść klucz podnosnik, bedziemy podnosic poziom nauczania
  • Prosze przyniesc rolke papieru toaletowego, bedziemy rozwijac zainteresowania
  • Dziecko jako istota naiwna, ależ jak cierpliwa: Prosze przyniesc talie kart, bedziemy układac z nich dzielnice domków jednorodzinnych. Prace będą wykonywane na dworze w najbardziej wietrzny dzien
  • Zapoznaie z PZO:Prosze zapoznac się z PZO

Zobacz też